• Manager jako coach – wspieranie rozwoju kompetencji Case study Philip Morris
    W świecie, w którym jedyną rzeczą, której możemy być pewni jest zmiana, rozwój kompetencji stał się kwestią priorytetową zarówno dla jednostek, jak i dla organizacji. Jest nie tylko podstawą osiągania sukcesów, ale przede wszystkim przetrwania na rynku. Wraz ze zmieniającym się i coraz bardziej skomplikowanym środowiskiem biznesowym ewoluuje również rola managerów.
  • Jak zaoszczędzić 42 dni pracy rocznie dzięki analizie wskaźników? Case study LC Elektronik
    Niewątpliwie praca dyrektora zarządzającego, właściciela firmy czy menedżera wymaga dużego zaangażowania i umiejętności z wielu różnych obszarów. Spora część kadry zarządzającej odczuwa chroniczny brak czasu, spowodowany kolejnymi zadaniami, koniecznością podejmowania decyzji i nowymi obowiązkami. Co zatem zrobić, aby uprościć prowadzenie firmy i mieć więcej czasu na wdrażanie nowych strategii działania?
  • Klasy patronackie, kształcenie dualne, podnoszenie kompetencji pracowników
    Od kilkunastu już lat jesteśmy świadkami systematycznego rozwoju przemysłu w Polsce, jego unowocześniania i wzrostu PKB, tworzonego przez ten przemysł. Powstają ciągle nowe zakłady przemysłowe, a te istniejące rozbudowują się, zwiększają swe moce produkcyjne i poszukują nowych pracowników. Bezrobocie w naszym kraju plasuje się na niskim poziomie – nawet w odniesieniu do pozostałych państw Unii Europejskiej – a jednym z kluczowych problemów dla firm i zakładów produkcyjnych jest już od kilku lat deficyt pracowników, w tym pracowników – specjalistów w danej dziedzinie.
  • Jak zbudować skuteczny system szkoleń pracowników produkcji
    Rozwój pracowników produkcyjnych w obecnych, dynamicznych czasach jest obowiązkiem wszystkich organizacji. Zarówno tych niewielkich, jak i dużych. Niestety można zauważyć, że szkolenia często są traktowane jako mniej istotny element całego procesu produkcyjnego, co zazwyczaj argumentowane jest brakiem czasu. Obok tego jakże błędnego podejścia, na krytykę zasługuje poświęcanie czasu na szkolenia tylko dla kierowników zespołów czy mistrzów produkcji.
  • Wypalenie zawodowe
    Temat wypalenia zawodowego obecnie jest bardzo często poruszany ze względu na czas pandemii. Jednak najczęściej słyszymy o nim w perspektywie pracowników, którzy są zatrudnieni w tzw. zawodach pomocowych. To przede wszystkim branża medyczna. Faktem jest, że specyfika ich pracy bardzo podnosi ryzyko wystąpienia tego syndromu. Jednak nie bez przyczyny mówi się, że wypalenie zawodowe to jedna z chorób cywilizacyjnych XXI wieku.
  • Sekwencje dostaw
    Pobierając z magazynu komponenty czy produkty, możemy natrafić na ich różną liczbę: od jednego do setek tysięcy, a może i nawet większej ilości. Wszystko zależy od specyfiki naszej produkcji. Wtedy może się pojawić pytanie: które dokładnie elementy powinniśmy pobrać? W tym artykule przedstawię kilka strategii wyboru materiału do zdjęcia z regałowych półek.
  • Programiści w automatyce – jako konkurować z branżą IT?
    „U programistów stabilnie – pensje rosną” – mówi tytuł artykułu Wojciecha Kulika z portalu Benchmark.pl ze stycznia tego roku. Autor analizuje raport rynkowy przygotowany przez firmę NoFluffJobs – portal z ofertami pracy dla specjalistów z branży IT. Podsumowanie wykazuje między innymi aż kilkunastoprocentowy wzrost wynagrodzeń rok do roku w tym sektorze.
  • Najczęstsze błędy pracodawców
    Najczęściej skupiamy się na tym, co nam wolno – na naszych uprawnieniach – dotyczy to zarówno pracodawców, jak i pracowników. Jednak zdecydowanie ważniejsza jest świadomość tego, czego nam robić nie wolno. W tym artykule omówię najczęściej popełniane przez pracodawców błędy na etapie rekrutacji i w stosunku do już zatrudnionych pracowników.
  • Zarządzanie pracownikami produkcyjnymi z pokolenia „Z”
    Aby efektywnie zarządzać zespołem produkcyjnym, warto wiedzieć, jakie osoby w nim pracują i co nimi kieruje. Pomóc w tym może wiele elementów. Jednym z nich będzie rozpoznanie, jakie pokolenia wchodzą w skład naszego zespołu.
  • Pokolenie X w produkcji – jak nim zarządzać?
    Rynek jest odpowiedzią na to, czego potrzebuje populacja. Populacja zaś składa się z ludzi i poszczególnych potrzeb każdej osoby. Jeśli dana potrzeba powiela się u wielu ludzi, staje się trendem, przechodzi do tzw. mainstreamu. Jeśli zaś zaledwie kilka osób wykazuje daną potrzebę, wówczas znika ona w odmętach historii, niezarejestrowana.
  • Pokolenie baby boomers – jak prowadzić zespoły pracowników po pięćdziesiątce
    Starzenie się społeczeństwa oznacza coraz większy ciężar spoczywający na systemie zdrowotnym i emerytalnym, a także konieczność wydłużenia okresu aktywności zawodowej. Na rynku pracy działa obecnie kilka pokoleń. Najmłodsze z nich to pokolenie Z, które właśnie rozpoczyna swoją przygodę z pracą. Najstarsze pokolenie to baby boomers – urodzeni pomiędzy 1946 a 1964 rokiem. Najmłodsi z nich mają dzisiaj 56 lat. Kobietom w tym wieku pozostają cztery lata, a mężczyznom – dziewięć lat do emerytury. Takich osób będzie jednak na rynku pracy coraz więcej. Oznacza to dla firm – także w produkcji – konieczność przygotowania się do zatrudniania i zarządzania starszymi pracownikami.

Menedżer Produkcji - cały wykaz